Studia Podyplomowe Menedżer Turystyki i Hotelarstwa
Studia Podyplomowe Menedżer Turystyki i Hotelarstwa we współpracy z Fundacją Polskie Hotele Niezależne mają na celu zapoznanie słuchaczy z problematyką podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem najnowszych trendów na rynku.
Unikatowy program – połączenie aktualnej wiedzy teoretycznej i praktycznej z różnych dyscyplin
Kompleksowa wiedza – obejmuje całość zagadnień niezbędnych do utworzenia i prowadzenia firmy w branży
Praktyczne kompetencje – uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia firmy albo do pracy w turystyce i hotelarstwie
Dlaczego warto?
- Praca w turystyce i hotelarstwie wymaga nie tylko zdobycia niezbędnej wiedzy i umiejętności, ale również ich stałego aktualizowania, stąd posiadanie szerokiej i aktualnej wiedzy oraz umiejętności jej wykorzystywania w praktyce pozwala dostrzegać zmiany jakie zachodzą na rynku turystyczno-hotelarskim oraz szybko i skutecznie reagować na te zmiany.
- Studia oferują unikatowe połączenie aktualnej wiedzy teoretycznej i praktycznej z różnych dyscyplin, a program obejmuje całość zagadnień niezbędnych do utworzenia i prowadzenia przedsiębiorstwa turystycznego lub hotelarskiego.
- Studia te są przeznaczone zarówno dla tych, którzy chcieliby zaktualizować posiadaną wiedzę i udoskonalić umiejętności, jak i dla tych, którzy chcieliby uzyskać kwalifikacje niezbędne do pracy w turystyce i hotelarstwie.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Menedżer Turystyki i Hotelarstwa skierowane są w szczególności do:
- osób, które dotychczas nie pracowały w turystyce i chciałyby uzyskać nowe kwalifikacje,
- osób już pracujących w turystyce planujących poszerzyć już nabyte kwalifikacje i zaktualizować posiadaną wiedzę.
Program
blok I: Otoczenie przedsiębiorstwa turystycznego
- Podstawowe pojęcia w turystyce i hotelarstwie, ekonomiczne zagadnienia turystyki i hotelarstwa
- Otoczenie instytucjonalne przedsiębiorstw turystycznych i hotelarskich
- Polski System Informacji Turystycznej
- Kontakty międzykulturowe w turystyce i hotelarstwie
blok II: Współczesny rynek turystyczny
- Współczesny rynek turystyczny i hotelarski
- Turystyka zdrowotna – nowy trend w hotelarstwie
- Przemysł spotkań
- Zrównoważony rozwój w turystyce i hotelarstwie CSR
- Nowe trendy technologiczne w turystyce i hotelarstwie
blok III: Zakładanie przedsiębiorstwa turystycznego
- Podejmowania działalności gospodarczej w turystyce i hotelarstwie– aspekty prawne
- Formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce i hotelarstwie
- Franczyza
- Źródła finansowania
- Biznesplan
blok IV: Prowadzenie przedsiębiorstwa turystycznego
- Prawne aspekty tworzenia, promocji i sprzedaży produktów turystycznych i hotelarskich (umowy i ubezpieczenia w turystyce)
- Ochrona pracownika- wybrane zagadnienia prawa pracy. Prawne zagadnienia bezpieczeństwa w turystyce i hotelarstwie
- Zarządzanie ryzykiem w turystyce i hotelarstwie
- Nowoczesne techniki zarządzania
- Gastronomia hotelowa
- E-comerce hotelarstwie
- Zarządzanie personelem
- Rachunkowość zarządcza
- Organizacja imprez turystycznych
- Organizacja wydarzenia
blok V: Budowanie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
- PR w prowadzeniu przedsiębiorstwa turystycznego i hotelarskiego
- Instrumenty marketingu
- Media społecznościowe jako narzędzie marketingu
- Negocjacje
blok VI: Obsługa klienta
- Ochrona konsumenta, prawne aspekty
- Budowa relacji z klientem
- Kreowanie doznań klienta
- Zarządzanie reklamacjami
Razem: 192 godz.
Kierownik studiów
Profesor w Zakładzie Badań nad Gospodarką Turystyczną Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Przewodnicząca Sektorowej Rady ds. Kompetencji Turystyka oraz członek Rady Ekspertów Turystyki przy ministrze właściwym ds. turystyki. Stopień doktora i doktora habilitowanego uzyskała w SGH.
Wykładowcy
Profesor w Zakładzie Badań nad Gospodarką Turystyczną Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Przewodnicząca Sektorowej Rady ds. Kompetencji Turystyka oraz członek Rady Ekspertów Turystyki przy ministrze właściwym ds. turystyki. Stopień doktora i doktora habilitowanego uzyskała w SGH.
Kierownik Zakładu Badań nad Gospodarką Turystyczną. Absolwentka SGH, w której uzyskała stopień zawodowy i wszystkie stopnie naukowe w oparciu o rozprawy z zakresu ekonomicznych zagadnień turystyki. Współpracuje z organami administracji publicznej uczestnicząc w zespołach zajmujących się doskonaleniem systemu badań nad turystyką i monitorowania rozwoju turystyki w Polsce.
Zajmuje się problematyką promocji zdrowia publicznego, pomiaru pozytywnych wskaźników zdrowia i ekonomicznych skutków ich braku. Ekspert MSiT w dziedzinie aktywności fizycznej Polaków; konsultant MSiT w działaniach Grupy Eksperckiej UE ds. Sportu, Zdrowia i Uczestnictwa projektu badań Eurobarometr.
Adiunkt w Katedrze Biznesu Międzynarodowego Kolegium Gospodarki Światowej SGH od 2016r. Wiceprezes POT w latach 2008–2015, organizator i współorganizator wielu imprez o charakterze regionalnym i ogólnokrajowym. Ma bogate doświadczenie jako autor, kierownik i realizator projektów finansowanych z funduszy Unii Europejskiej.
Absolwentka SGH. Dwukrotna stypendystka DAAD. Pracownik Katedry Marketingu Międzynarodowego. Ekspert w zakresie współpracy międzyorganizacyjnej, internacjonalizacji przedsiębiorstw, kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, marketingu i marketingu międzynarodowego. Członkini EIBA oraz AIB.
Pracownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent kierunku Bankowość i Finanse oraz Zarządzanie i Marketing SGH, Uniwersytetu Linkoping w Szwecji. Stypendysta programu DISP w Kopenhadze oraz Uniwersytetu w Genui. Absolwent programu EMBA w Francuskim Instytucie Zarządzania (IFG).
Ekspert branżowy i doradca. Wykładowca. Od 18 lat współpracuje z SGH, gdzie wykłada na studiach podyplomowych dedykowanych dla menadżerów branży turystycznej i hotelowej. Od 1995 r. w branży hotelarskiej. W 1998 r. obroniła w SGH pracę doktorską dot. zastosowania rachunkowości zarządczej w zarządzaniu w branży hotelowej.
Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doktorat w SGH poświęcony był wykorzystaniu Internetu w dystrybucji produktu turystycznego na rynek turystyczny. Zajmował wiele odpowiedzialnych stanowisk w polskim biznesie turystycznym.
Dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii. Doktor nauk prawnych, radca prawny. W swojej praktyce zawodowej prowadził np. liczne zajęcia i szkolenia z zakresu prawa i postępowania administracyjnego i sądowo-administracyjnego. Brał aktywnie udział w pracach nad ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Prezes zarządu Hoteli Warszawskich „Syrena”. Jest hotelarzem, prawnikiem, politologiem. Pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
Związany jest z hotelarstwem, sprzedażą i marketingiem od 2004 roku. Doświadczenie jako sales manager zdobywał w warszawskich hotelach Jan III Sobieski oraz Rialto. Uczestniczył w tworzeniu Centralnego Biura Sprzedaży Vienna International Hotelmanagement AG w Polsce.
Ekspert w zakresie ekonomiki turystyki, ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych, zrządzania biznesem turystycznym oraz obsługi ruchu turystycznego. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy w branży turystycznej. Zarządza biurem podróży „WYCIECZKI Z NAMI”, specjalizującym się w imprezach objazdowych po Europie i Azji oraz wyjazdach incentive dla firm.
Od dwudziestu lat związany jest z rynkiem gastronomicznym i hotelarskim. Współpracował zarówno z firmami zagranicznymi, jak również z polskimi. Zarządza obiektami we Wrocławiu, Szczecinie, Jeleniej Górze. Prowadzi działania operacyjne mające na celu poprawienie rentowności, wycenę nakładów inwestycyjnych, szkolenia kadry zarządzającej, jak i personelu.
Doktor nauk ekonomicznych, specjalista z zakresu konkurencyjności i finansów przedsiębiorstwa. Wieloletni wykładowca warszawskich publicznych i niepublicznych uczelni wyższych.
Od 1997 roku pracuje jako pilot wycieczek zagranicznych, od 2004 roku specjalizuje się w koordynacji i pilotażu incentive travel. Współpracuje z agencjami MICE wspierając kreację i organizację projektów motywacyjnych.
Elena Pawęta - Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Ekonomii Międzynarodowej, Kolegium Gospodarki Światowej, w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Marcin Górzyński - Przedsiębiorca, inwestor, menedżer, podróżnik i fotograf. W 1995 r. ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Prezes zarządu grupy Aquila, inwestora i zarządcy hotelu Holiday Inn Warszawa-Józefów.
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości (praca doktorska nt. czynników determinujących satysfakcję z pracy pracowników w różnych krajach Europy – wyróżniona praca doktorska poświęcona tematyce satysfakcji pracy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie). Posiada doświadczenie jako Koordynator ds. współpracy z zagranicą w Akademii Finansów i Biznesu Vistula, HR Manager Grupy Uczelni Vistula, trener biznesu, konsultantka HR, wykładowca, coach.
Doświadczenie zawodowe zdobyła w strukturach biznesowych zarządzając kilkunastoosobowym zespołem oraz współpracując ze środowiskami biznesu i nauki. Wpisana do bazy Ministerstwa Skarbu Państwa jako rekomendowana kandydatka na Członka Rad Nadzorczych i Zarządów. Brała udział w międzynarodowych projektach przyznawanych przez Narodowe Centrum Nauki (NCN) i Fundusz Wyszehradzki. Autorka publikacji naukowych, dotyczących obszaru wieloaspektowego zarządzania pracownikami z pokolenia Y w ujęciu międzykulturowym. Wyniki jej badań międzykulturowych zostały zaprezentowane podczas międzynarodowych konferencji naukowych w Nowym Jorku i Chicago.
Opinie o studiach
Studia Podyplomowe Menedżerów Turystyki i Hotelarstwa były dla mnie spełnieniem moich oczekiwań. Miałam w planach otwarcie pensjonatu w Bieszczadach i właśnie te studia dały mi wiedzę, jak od początku do końca ten proces przeprowadzić. Wykładowczynie przekazywały wiedzę w niezwykle interesujący sposób, jednocześnie to był dla mnie wielki zaszczyt wysłuchać wykładów. Organizacja studiów i zakres przedmiotów dają studentowi balans pomiędzy teorią a praktyką. Polecam gorąco te studia.
Jestem absolwentką Studiów Podyplomowych Menedżerów Turystyki i Hotelarstwa. Studia ukończyłam w 2020 r. w dobie pandemii. Bardzo żałuję, że tak się stało, ponieważ spotkałam wielu fajnych ludzi i w grupie, i wśród wykładowców, a czas pandemii zamknął nas wszystkich w domach. Bardzo dziękuję za fajną, przyjazną atmosferę na wykładach stacjonarnych i zdalnych oraz podczas egzaminu. Z całą pewnością polecam SGH.
Dla mnie było wyzwaniem, jako dla osoby spoza branży, wejść w świat hotelarstwa i turystyki. Mimo dużego doświadczenia w zarządzaniu, nie znałam tej kategorii. Duża dawka teoretycznej wiedzy wsparta praktyką, sprawiła, że po roku wiem dużo więcej i wiem, gdzie szukać specjalistycznej wiedzy w razie potrzeby. Znalazłam sporo inspiracji do realizacji moich planów w przyszłości. Niesamowitym doświadczeniem były dyskusje z ludźmi, tak różnymi i z tak diametralnie innymi doświadczeniami, że często zajęcia stawały się kreatywną grupą dyskusyjną. Z mojej perspektywy to duża zaleta, kiedy jest miejsce na zaangażowana dyskusję.
Bardzo interesujące studia. Dość wymagające. Uważam, że bardzo poszerzają ogólne spojrzenie na ten temat. Większość osób te zagadnienia zna jako konsumenci powyższych usług. Na tych studiach poznają one zagadnienia z tej drugiej strony, jako świadczący powyższe usługi. Zapoznają się z najnowszymi trendami w tej branży. Jest część zajęć z podstaw prawnych, które, może nie są najciekawsze, ale bez nich nie można by było połączyć przekazywanej wiedzy w jedną całość. Osobiście podejmując decyzję o podjęciu studiów już pracowałem w branży hotelarskiej. Uważam, że osoby pracujące w hotelarstwie lub biurze podróży dowiedzą się i wyniosą dużo praktycznych informacji, które później będą miały zastosowanie w ich pracy. Zawsze do zagadnienia zdobywania wiedzy podchodziłem praktycznie, starałem się zdobyć wiedzę, która mi jest potrzebna i przydatna. W tym wypadku również sprawdziło się to bardzo dobrze. Pomimo, że pracowałem w hotelarstwie, o wielu rzeczach teoretycznych i praktycznych, o których dowiedziałem się studiując, nie miałem pojęcia, a okazało się, że są ważne i bardzo przydatne. Osoby nie pracujące w sektorze turystyki lub hotelarstwie też dużo bardzo ciekawych informacji się dowiedzą i będą miały zupełnie inny pogląd na zagadnienie po ich skończeniu.
Kadra naukowa prowadząca zajęcia, zaproszeni przez nich praktycy do prowadzenia zajęć oraz osoby zajmujące się organizacją zajęć, jak przystało na SGH, naprawdę na najwyższym poziomie. Prestiżowa uczelnia, co też nie jest bez znaczenia. Jestem bardzo zadowolony z odbycia tych studiów. Być absolwentem tych studiów, to zaszczyt. Zdecydowanie polecam ten kierunek.
Rekrutacja
27. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026. Zajęcia rozpoczną się w październiku 2025 r. Rekrutacja rozpocznie się w maju 2025 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- zdanie egzaminu pisemnego z przedmiotów: rachunkowość zarządcza, zarządzanie personelem,
- praca zaliczeniowa z przedmiotu: nowoczesne techniki zarządzania,
- opracowanie analizy SWOT przedsięwzięcia turystycznego oraz koncepcji działań marketingowych dla wybranego produktu turystycznego,
- aktywność podczas zajęć, analiza studiów przypadków, testy i ćwiczenia,
- zdanie egzaminu ustnego końcowego – odpowiedź na 2 wylosowane pytania.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 5500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach.
W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 93 65
tel.: +48 515 782 303
e-mail: akarpi1@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Hanna Zawistowska, prof. SGH
tel.: +48 501 039 503
e-mail: hzawis@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Gospodarki Światowej
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Instytut Międzynarodowej Polityki Gospodarczej
Zakład Badań nad Gospodarką Turystyczną
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 5500 zł (możliwe raty).
dr hab. Hanna Zawistowska, prof. SGH
tel.: +48 501 039 503
e-mail: hzawis@sgh.waw.pl
Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 93 65
tel.: +48 515 782 303
e-mail: akarpi1@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe